Klinikvejledning

Indhold

Klinikvejledning er et 10 timers modul som indeholder alt det udenom det at praktisere terapi, og som er nødvendig. Både aht. lovgivning og det at drive en sund forretning. 

Generelt er mere end een vordende terapeut blevet overrasket over, hvor meget man skal have styr på. 

Det er også vigtigt at få begyndt rigtigt på tingene, for ellers kan de nemt sluge tiden, som ellers vil gå fra din kerneforretning.

Modulet er er lavet for at give dig et overblik over, hvad der følger med det at drive en hypnoseterapi forretning.

Hvem er mine drømmekunder? Hvilke kunder ønsker jeg at tiltrække? Skærp din profil og find din niche.

Betydningen af at have en professionel facade. Der er forskel på, om du holder til i privaten, i et kælderlokale eller i et flot lokale på et sundhedscenter. Men hvilke muligheder har du?

Kunderne skal kunne komme i kontakt med dig. De typiske måder er e-mail (og det er med til at udtrykke professionalisme at dit firmanavn indgår i e-mail adressen) og telefon. Men der er også andre muligheder som fx sikker kommunikation (krypterede beskeder) og alm. kontaktformularer.

Hvilke overvejelser du bør have, når du fastsætter dine priser.

Er dit udseende, herunder din måde at du klæder dig på, harmonisk ift. til dit virke som terapeut? 

Om vigtigheden af troværdighed, og om hvordan du opbygger den.

Etik er en grundsten i terapien. Vi tager dig omkring de nødvendige overvejelser som du bør have.

Er det nogle bestemte type klienter du ikke bør / vil arbejde med? Hvad er du i grunden klædt på til at varetage, og hvilke problemstillinger og dermed klienter bør du overveje at holde dig væk fra?

Om relevante principper i din behandling.

Om tavshedspligt under behandlingsforløbet.

Anmeldelsespligt handler om hvornår og om du skal underrette systemet, når du møder på særligt alvorlige / bekymrende tilfælde.

Hvordan du kommunikerer med klienterne før et forløb, under og evt. efter et forløb.

Hvilke ydelser vil du tilbyde?

Der findes terapeuter som er dygtige til at få klienterne til at forpligte sig til flere sessioner fra starten. Det kan være nødvendigt i komplekse tilfælde. Det handler selvfølgelig om forventningsafstemning, og det kan også være godt for din forretning.

Hvad er HALO effekten, og hvordan kan den bruges til at styrke din forretning? Det handler også om kunsten at give mere end dine konkurrenter.

SWOT = Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats. En model som er nyttig til det nødvendige analysearbejde af dig og din virksomhed, og som kan give overblik over situationen. Enhver sund forretning bør starte med en SWOT analyse.

Om forskellige måder at give rabat på (klippekort, gavekort, rabatkoder).

Harmonikaindhold

Om din webside og om forskellige nyttige overvejelser.

Om de gældende krav vedr. cookies og SSL certifikater for din webside.

Hvilke betingelser indgår dine klienter forretning med dig? Skal fremgå eksplicit. En del af disse betingelser handler også om din afbudspolitik.

Om dine betalingsbetingelser. Bemærk, at der også er lovgivning der skal overholdes, når det fx handler om brug af betalingskort / MobilePay.

Mere om de forskellige muligheder for at opkræve betaling, herunder kredit/debitkort og MobilePay. Du introduceres til de forskellige aktører.

Bør du udstede behandlingsgarantier? Om de forskellige overvejelser.

Om løsninger og værktøjer som kan understøtte dit virke, hvis du ønske at gå delvist eller helt over til online terapi.

Behøver du et bookingsystem, og hvilke løsninger findes der?

Du vil komme ud for, at du bliver ringet op af mange forskellige aktører, ligefra folk der vil sælge reklameplads til dig til udviklere af websider og SEO. Om hvordan du bedst håndterer disse, og om det overhovedet nytter.

Om fordele og ulemper ved begge dele.

Bør du sælge enkeltsessioner eller hele forløb? Om fordele og ulemper.

Om vigtigheden af god bogføring hvad angår dit regnskab (og forhold til SKAT).

Du introduceres til momsafregning og lønsumsafgift. Det sidste kan du opnår, hvis du opfylder SKAT’s krav til 660 timers uddannelse.

Om gældende skatteregler.

Hvilke virksomhedstyper findes der, og hvordan registerer du dit CVR nummer?

Hvordan fakturerer du kunden (hvilke systemer kan du bruge)?

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com